Adviseur civiele techniek en wegen (32 - 36 uur)

Over de vacature

Sluitingsdatum
Bij de juiste match

Amersfoort staat aan de vooravond van een grote mobiliteitstransitie en daar ben jij hard bij nodig. Als adviseur civiele techniek en wegen ben jij directievoerder en sparringpartner op operationeel en tactisch niveau, en van A tot Z betrokken bij projecten in de openbare ruimte. Jouw specialisme: wegen en onder- en bovengrondse infrastructuur. Een uitdagende en afwisselende baan met veel ruimte om zelf het accent te leggen en te vernieuwen.

Jouw rol

Amersfoort groeit hard en ontwikkelt zich in hoog tempo. Om te zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, te werken en te leven, moeten we goed omgaan met de ruimte die er is. We hebben stevige ambities, een belangrijke regionale positie en we staan voor grote opgaven op het gebied van woningbouw, duurzaamheid en mobiliteit. Als adviseur civiele techniek en wegen kun jij een belangrijke bijdrage leveren aan het leefbaar en bereikbaar houden van Amersfoort.
In deze rol werk jij in dedicated projectteams aan 2 van onze grootste opgaven: de mobiliteitstransitie en herinrichtingsprojecten in de openbare ruimte. Je bent namens Leefomgeving de persoon die aan tafel zit. Dit betekent dat je je expertise op het gebied van het beheer en de vervanging van de wegen in onze openbare ruimte gebruikt, maar ook oog hebt voor onze ambities en weet wanneer je andere disciplines bij het project moet betrekken. Daarbij heb je nadrukkelijk ruimte om jouw liefde voor het vak te vertalen naar vernieuwingen. Want juist door anders te kijken kunnen we de uitdagingen waar we voor staan waarmaken. Je bent van A tot Z betrokken.
Je kunt rekenen op veel afwisseling. Het ene moment spar je met collega's over beheervraagstukken, het andere moment doe je de toetsing van nieuwe plannen of onderzoek je technologische oplossingen. Daarbij heb je regelmatig contact met inwoners, partners, bestuur en andere belanghebbenden. Afhankelijk van jouw ervaring en ambitie is er ruimte om naast technische en beheersmatige taken aan beleid te werken. Kortom, een uitdagende baan voor een nieuwsgierige adviseur met inzicht die een verschil wil maken.
Voorbeelden van jouw werkzaamheden:

  • Assetmanagement van de wegen en paden in Amersfoort
  • Je bent van aanbesteding tot uitvoering betrokken bij projecten in de openbare ruimte. In Amersfoort werken we veel in regie en dat betekent dat jij de rol van opdrachtgever vervult richting verbonden partijen en aannemers.
  • Je stemt zowel binnen als buiten de organisatie af met professionals, inwoners, belangengroepen, instanties en bedrijven. Je signaleert vragen en legt de verbinding tussen de interne opgaven en externe wensen. Je bent bijvoorbeeld aanwezig bij bouwvergaderingen en werkgroepen zowel intern als extern.
  • Je draagt inhoudelijk bij aan de beleidsontwikkeling binnen het werkveld van de afdeling.

Hier ga je aan de slag

Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 krijgt Amersfoort internationale erkenning als European City of the Year. Zo'n 1.500 collega's zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega's waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.

Met wie werk je samen

Je komt te werken bij de afdeling Leefomgeving (circa 100 medewerkers). Op deze afdeling werken collega's samen met partners en inwoners aan beheer en verbetering van de openbare ruimte in Amersfoort. Je werkt onder meer samen met je collega's van team civiele techniek en de gebiedsbeheerders van Gemeente Amersfoort. De sfeer op de afdeling is betrokken en informeel.

De functie adviseur wegen is een veelzijdige functie waarbij je betrokken bent bij alle facetten van beheer. Zo denk je na over het juiste moment van onderhoud, bepaal je of de aanpak groot- of kleinschalig moet zijn. Maak je afwegingen op het gebied van o.a. financiën, duurzaamheid en haalbaarheid. Daarnaast ben je als initiator van projecten, samen met je collega's, direct van invloed op wat er buiten gebeurt. Dit maakt het werk tastbaar en betekenisvol om zo een bijdrage te kunnen leveren aan de leefbaarheid van de stad.

- Rolf, adviseur Civiele Techniek en wegen

Dit bieden we jou

Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Je kunt rekenen op:

  • Een salaris van maximaal € 5.313,- of € 6.072,- bruto per maand (schaal 10 of 11 van de cao Gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek. Op basis van wat je meebrengt bepalen we de zwaarte van de functie en het salaris dat daarbij past.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met zicht op een vast contract.
  • Flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden en -middelen, voor een goede balans tussen werk en privé.
  • Een mobiele telefoon, laptop en databundel.
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling.
  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren (op basis van een 36-urige werkweek), een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof.

Dit breng je mee

Jij bent enthousiast, analytisch en sterk in samenwerken. Door ervaring of opleiding heb je de juiste vakinhoudelijke kennis voor deze baan. Bovendien breng je de juiste communicatie vaardigheden en een dosis lef mee om de verschillende betrokkenen goed te adviseren. Daarbij ben je ook in staat om over de grenzen van je vakgebied heen te kijken. Jij ziet wat er moet gebeuren en je kunt dit vertalen naar een voorstel waar verschillende partijen mee uit de voeten kunnen. Ook als je niet eerder bij een gemeente hebt gewerkt en enthousiast bent over deze functie, horen we graag van je!
Verder breng je mee:

  • Hbo of wo werk- en denkniveau. Je hebt een opleiding in de richting van civiele techniek of vergelijkbaar.
  • Ervaring met projectmatig werken is een pré.

Als je meer wilt weten

Heb je vragen over de inhoud van de functie? Bel met Anjali Bhageloe-Kali, teammanager afdeling Leefomgeving via telefoonnummer 033 469 5496.
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een WhatsApp sturen naar Cathy Cats, Recruitmentmedewerker, telefoonnummer  06 4117 4202.

Zo kun je reageren

We horen graag van je! Door op 'Solliciteren' te klikken, kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven.

We sluiten de wervingsprocedure zodra we de juiste match gevonden hebben.

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. We willen een werkomgeving bieden waar je het beste uit jezelf kunt halen en waar ruimte is voor verschillen. Want juist diversiteit brengt ons bij betere oplossingen voor de opgaven waar we voor staan. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent, ongeacht waar je bent geboren, van wie je houdt of waar je in gelooft. En als je een (arbeids)beperking hebt, dan kijken we samen wat er mogelijk is en wat jij nodig hebt om je werk goed te kunnen doen. Lees meer over jezelf zijn bij Gemeente Amersfoort.