Adviseur Vrijetijdseconomie (32 - 36 uur)
Bepaal de economische koers voor de stad van morgen
Over de vacature
De baan
Economie, ondernemerschap, toerisme en recreatie zijn van grote waarde voor de stad en haar inwoners. Amersfoort (160.000 inwoners) ontwikkelt zich in hoog tempo en groeit volop. Als adviseur vrijetijdseconomie werk je aan de economische belangen van de stad. Toerisme en recreatie, maar ook horeca- en detailhandel hoort bij jouw uitdagende en afwisselende takenpakket. Je zorgt voor een bloeiende lokale economie voor ondernemers, inwoners en toeristen. Dit doe je samen met je collega's van de afdeling Woon- en Werkklimaat bij de Gemeente Amersfoort, maar vooral samen met de stad. Dichtbij, nieuwsgierig en aanspreekbaar: dat is ons DNA.
Als adviseur vrijetijdseconomie:
- actualiseer en ontwikkel je gemeentelijk beleid over toerisme, recreatie, horeca en detailhandel;
- werk je aan relatiebeheer: onder andere met de VVV en Citymarketing Amersfoort;
- adviseer en ondersteun je de wethouders en burgemeester;
- ben je aanspreekpunt (intern en extern) voor de gemeentelijke inzet op toerisme, recreatie, horeca en detailhandel;
- werk je samen met collega's van andere projecten en met partners bij lokale en regionale planvorming en projecten;
- vertegenwoordig je de gemeente in overlegorganen en samenwerkingsprojecten op het gebied van toerisme en recreatie, horeca en detailhandel.
Wat we van je vragen
Je hebt kennis van ruimtelijke economie, wetgeving en (gemeentelijk) beleid. Je hebt een relevante opleiding op WO of hbo+ niveau (bijvoorbeeld sociale geografie) en aanvullende kennis of ervaring in het vakgebied. Je bent een teamspeler en houdt er van om met meerdere disciplines intensief samen te werken aan de gemeentelijke doelstellingen. Complexe materie kun je snel doorgronden en je trekt slimme conclusies. Je hebt lef en de creativiteit om ideeën te ontwikkelen en initiatieven te nemen. Deze eigenschappen zorgen ervoor dat jij uitstekend verschillende belangen kunt afwegen en samen met collega's een integraal advies voor het bestuur kan opstellen. Tot slot weet je netwerken te onderhouden en uit te bouwen. Je werkt samen met de stad, van buiten naar binnen.
Dit kunnen we je bieden
Wij zetten ons in voor talentgericht werken, zodat jij het beste uit je persoonlijke talenten kunt halen. Als jij aangeeft waar je ontwikkeling nodig is onderzoeken wij of de match te maken is. Geef daarbij vooral ook aan wat je ervaring en kwaliteiten zijn zodat we ons team met jou goed kunnen samenstellen. Jij groeit, dus wij groeien mee.
We bieden:
- een salaris van maximaal € 5.372,- bruto per maand (schaal 11) op basis van een 36-urige werkweek;
- een aanvulling op je salaris met een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%, waarvan je een deel vrij kunt besteden aan je persoonlijke wensen;
- een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd. Daarna de mogelijkheid tot verlenging of een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
- een mobiele telefoon, laptop-en tablet-in-1;
- flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden voor een goede werk-privé balans;
- goede trainingsmogelijkheden;
- goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals 187,2 verlofuren, thuiswerkvergoeding en ouderschapsverlof (waarvan 50% doorbetaald);
- werken in een groene en groeiende stad met een centrale ligging in het land.
Als je meer wilt weten
Met vragen over de inhoud kun je contact opnemen met Thomas Rietbergen, teammanager Economie en Cultuur, telefoon 06 - 2573 3628. Voor vragen over de procedure neem je contact op met Jacqueline Meijer, Recruitment-medewerker, telefoon 06 - 5253 5565.
Hoe je kunt reageren
Door op 'Solliciteren' te klikken kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae toesturen.
We sluiten deze werving zodra we de juiste match gevonden hebben.
Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. Onze kwaliteiten vasthouden en versterken, daar zetten we ons samen voor in. We zijn blij dat iedereen uniek is en zijn nieuwsgierig naar jouw talent.