Assistent-projectmanager openbare ruimte (32 - 36 uur)

Over de vacature

Sluitingsdatum
18 augustus 2024

In het fysiek domein van Gemeente Amersfoort werk je aan de stad van morgen: een duurzame, gezonde en veilige omgeving voor iedereen die in Amersfoort woont, leeft en werkt. Heb jij een opleiding in ruimtelijke ontwikkeling/openbare ruimte en ben je op zoek naar een veelzijdige functie waarin je veel kunt leren en waarde kunt toevoegen aan projecten binnen de openbare ruimte? Kom werken bij Gemeente Amersfoort en help onze projecten in de stad tot een succesvol einde te brengen.

Jouw rol

Amersfoort groeit, naar verwachting tot 180.000 inwoners in 2040. We hebben stevige duurzame, inclusieve en sociale ambities, en staan voor grote opgaven - zoals de bouw van 1.000 nieuwe woningen per jaar. Als assistent-projectmanager lever jij een bijdrage aan die groei, en aan de leefbaarheid en mobiliteit in onze stad. Want om onze gemeente leefbaar, groen en klimaatbestendig te houden, is het nodig om ons vaker anders te verplaatsen. En om de ruimte die we hebben slimmer in te richten.

In deze functie sta je naast de (senior) projectmanager. Samen managen jullie de projecten waaraan jullie werken, en help je de projectbetrokkenen om te komen tot succesvolle resultaten. Je assisteert binnen diverse projecten in de openbare ruimte. Van onderhoud en beheer (denk aan projecten die betrekking hebben op wegen, bruggen, riolering, waterhuishouding of de beroemde kademuren van Amersfoort) tot projecten die onderdeel zijn van nieuwe gebiedsontwikkelingen of de mobiliteitstransitie. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en ruimte om je werk zelf in te delen. Je hebt veel afwisselende werkzaamheden en bent zowel op inhoud als op proces intensief betrokken.

Voorbeelden van jouw werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • Je adviseert op inhoud en deeltaken en draagt bij aan en het (bege)leiden van activiteiten, onderzoeken, bijeenkomsten of deelprojecten. Dit doe je in overleg met en onder verantwoordelijkheid van de (senior) programma/projectmanager. Bij afwezigheid van de projectmanager fungeer jij als eerste aanspreekpunt.
  • Je stelt de (project)planningen op en beheert ze. Daarbij signaleer je ook knelpunten en denk je mee over oplossingen.
  • Je biedt brede ondersteuning binnen jouw projecten. Denk bijvoorbeeld aan het organiseren en voorbereiden van (projectgroep)bijeenkomsten, verslaglegging, het maken en bewaken van afspraken, het opzetten, beheren en archiveren van projectdossiers en het beheren en bewaken van de systemen die we gebruiken voor correspondentie en bestuurlijke besluitvorming.
  • Je draagt bij aan inhoudelijke en procesmatig documenten, zoals projectplannen en beslisdocumenten, het opstellen van begeleidende stukken en het bewaken van de bestuurlijke besluitvormingsprocessen.
  • Je bewaakt, samen met de (senior) projectmanager, het financiële overzicht van de lopende projecten en de verantwoording van de besteding van overheidsgelden en subsidies.
  • Je verzorgt, samen met communicatieadviseurs, de communicatie rond bijvoorbeeld participatie- en inspraaktrajecten. Je bereidt de bijeenkomsten voor en zorgt voor de informatievoorziening met in- en externe partijen.

Jouw collega aan het woord

"Het werken als assistent-projectmanager is een mooie manier om kennis te maken met projectmanagement. Je krijgt volop de kans om de al aanwezige inhoudelijke kennis verder uit te diepen en je te ontwikkelen in het projectmanagement. Op korte termijn krijg je te maken met zeer diverse projecten in de openbare ruimte. Van de herinrichting van een straat of een hele buurt, tot grote verkeerskundige projecten. Binnen deze projecten kun je groeien in je rol en steeds meer zelfstandig oppakken, of dit nu gaat over het opstellen van planningen of het bedenken van inhoudelijke oplossingen. Samen met de projectmanager zorg je voor een goed inhoudelijk en procesmatig eindresultaat. Het is niet een project, het is jouw project."

- Stasja van den Berg, assistent-projectmanager

Hier ga je aan de slag

Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 kreeg Amersfoort internationale erkenning als European City of the Year. Zo'n 1.500 collega's zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega's waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.

Met wie werk je samen

Jij gaat aan de slag binnen de afdeling Programma's en Projecten vanuit het Team Assistent Projectmanagers (TAP). Dit team bestaat uit ongeveer 25 assistent- project- en programmamanagers. Jullie helpen elkaar door ervaringen en ideeën uit te wisselen en werken gezamenlijk aan de (door)ontwikkeling van het team.
Binnen jouw projectteams werk je opgavegericht met collega's uit verschillende disciplines, waaronder assistent-projectmanagers, programmamanagers, projectmanagers, gebiedsmanagers, communicatieadviseurs en beleidsadviseurs. In deze functie werk je ook regelmatig samen met externe partijen, zoals omwonenden, belangengroepen, corporaties en ontwikkelaars.

Dit bieden we jou

Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Je kunt rekenen op:

  • Een salaris van maximaal €4.752,- (schaal 9 van de cao Gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek. Inschaling is afhankelijk van je ervaring.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen.
  • Flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden en -middelen, voor een goede balans tussen werk en privé.
  • Een mobiele telefoon, laptop en databundel.
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling.
  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren (op basis van een 36-urige werkweek), een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof.

Dit breng je mee

We zoeken een breed inzetbare collega die affiniteit heeft met projecten in de openbare ruimte en projectmatig werken. Je hebt een op ruimtelijke ontwikkeling/openbare ruimte gerichte opleiding op zak en hebt de ambitie om je vanuit die inhoud verder te ontwikkelen in het projectmanagement. Je werkt gestructureerd en bent in staat rust en overzicht te brengen in een dynamische omgeving. Daarnaast neem je initiatief en ben je flexibel genoeg om te kunnen omgaan met onzekerheden of veranderingen. Je staat stevig in je schoenen en zoekt graag de samenwerking met collega's vanuit een verbindende rol. Verder breng je mee:

  • Hbo- werk- en denkniveau en een voor de functie relevante opleiding. Denk aan civiele techniek, ruimtelijke ontwikkeling, stedenbouw, cultuurtechniek, land- en watermanagement of vergelijkbaar.
  • Kennis van / ervaring met projectmatig werken is een pré.
  • Goede organisatorische vaardigheden en een uitstekende beheersing van MS Office (bijvoorbeeld Teams, MS Planner, OneNote en SharePoint-applicaties).
  • Affiniteit met het fysiek ruimtelijk domein en in het bijzonder openbare ruimte-projecten is een vereiste.

Als je meer wilt weten

Heb je vragen over de inhoud van de functie? Neem contact op met Bob Braak, teammanager, via e-mailadres b.braak@amersfoort.nl. Hij belt je dan zo snel mogelijk terug.
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een WhatsApp sturen naar Cathy Cats, Recruitment medewerker, via telefoonnummer 06 4117 4202.

Zo kun je reageren

We horen graag van je! Door op 'Solliciteren' te klikken, kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven.

Je kunt op de vacature reageren tot en met zondag 18 augustus. Graag informeren wij je dat de sluitingsdatum van deze vacature vanwege de vakantieperiode wat langer duurt. Wij zullen echter gedurende deze periode de ontvangen sollicitaties zorgvuldig blijven monitoren.

 

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. We willen een werkomgeving bieden waar je het beste uit jezelf kunt halen en waar ruimte is voor verschillen. Want juist diversiteit brengt ons bij betere oplossingen voor de opgaven waar we voor staan. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent, ongeacht waar je bent geboren, van wie je houdt of waar je in gelooft. En als je een (arbeids)beperking hebt, dan kijken we samen wat er mogelijk is en wat jij nodig hebt om je werk goed te kunnen doen.