Beleidsadviseur Informatievoorziening

Sparringpartner voor het management

Over de vacature

Sluitingsdatum
28 februari 2023
Uren per week
36 uren
Salarisindicatie
Maximaal € 5.372,- bruto (schaal 11) per maand bij een 36-urige werkweek

Werken bij Gemeente Amersfoort

Amersfoort – een stad met 160.000 inwoners – ontwikkelt zich in hoog tempo. We koesteren wat van waarde is en vernieuwen volop. De gemeentelijke organisatie beweegt daarin mee. Zo hebben we als gemeente flinke ambities op het terrein van informatievoorziening (IV). Hiervoor zijn we een nieuwe weg ingeslagen met een nieuwe afdeling, hernieuwde ambities en een heldere koers.

De baan

Als beleidsadviseur informatievoorziening ben je sparringpartner van het managementteam van de afdeling Informatievoorziening (ruim 130 medewerkers). Je draagt bij aan de stap die het MT wil zetten in de volwassenheid van de IV organisatie. Je doet dit door te adviseren en ondersteunen bij tactische/strategische sturings- en beheersingsvraagstukken die te maken hebben met de bedrijfsvoering van de afdeling. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • het opstellen van uitvoeringsbeleid en ontwikkelen van sturingsinformatie voor de afdeling;
  • het doorontwikkelen en beheren van het beleidsregister en de compliance monitor;
  • het coördineren en opstellen van de bedrijfsvoering rapportages;
  • het coördineren van projecten die gericht zijn op kwaliteitsverbetering;
  • het begeleiden van bestuurlijke onderwerpen (vb. raadsvragen/moties);
  • het begeleiden van benchmarks en audits op het brede terrein van informatievoorziening bij de gemeente;
  • het vervullen van de rol van WOO-coördinator voor de afdeling.

Daarnaast heb je een belangrijke rol in het faciliteren van het veranderproces dat gaande is. Je denkt mee en adviseert, bereidt bijeenkomsten voor, doet voorstellen voor presentaties en zorgt voor de terugkoppeling naar de afdeling.

Met wie werk je samen?

Je werkt veel samen met het managementteam (vier collega's) van de afdeling IV. Je leidinggevende is de afdelingsmanager IV. Daarnaast werk je natuurlijk met collega's binnen de afdeling IV en met collega's van verschillende ondersteunende en vakafdelingen. Ook heb je contact met externe partijen waarmee we samenwerken.

Wat we van je vragen

Als echte creatieve aanpakker vind je het uitdagend om de rechterhand van het management te zijn en te schakelen tussen diverse onderwerpen. Dit maakt voor jou de baan juist afwisselend. Je beschikt over een recente bedrijfskundige basis en affiniteit met IV- en IT-vraagstukken. Je bent pro actief, legt makkelijk contact en communiceert helder.

Naast de gestelde competenties beschik je over de volgende kwaliteiten:

  • Je beschikt over de deskundigheid en innovativiteit om praktische oplossingen te bedenken voor tactische/strategische bedrijfsvoeringsvraagstukken;
  • Je bent goed in het opzetten en coördineren van processen;
  • Je weet grote hoeveelheden diverse gegevensbronnen te ordenen en helder te vertalen in adviezen, presentaties en sturingsinformatie;
  • Je bent met je enthousiasme en vasthoudendheid in staat om mensen voor je te winnen en zaken voor elkaar te krijgen.

Dit kunnen we je bieden

Gemeente Amersfoort biedt ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeert in je groei. We bieden verantwoordelijk en maatschappelijk relevant werk in een informele professionele organisatie die veel vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Je salaris bedraagt maximaal € 5.372,- bruto (schaal 11) per maand bij een 36-urige werkweek. Daarnaast ontvang je maandelijks een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij je persoonlijke wensen. Amersfoort heeft goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals flexibele werktijden en ouderschapsverlof (50% doorbetaald). Het stadhuis van Amersfoort staat vlakbij de prachtige middeleeuwse binnenstad en is goed bereikbaar. Ook nu de regels soepeler zijn is er ruimte om een deel van het werk vanuit huis te doen.

Als je meer wilt weten

Neem contact op met Sheila Chin, Afdelingsmanager IV, telefoon: 033 469 5485. Met vragen over de procedure kun je contact opnemen met Inge Parlevliet, HR-medewerker, telefoon: 06 5253 5727.

Zo kun je reageren

Door op 'Solliciteer direct' te klikken kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven.

Solliciteer direct

Wij sluiten de vacature zodra we de match gevonden hebben.

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. Onze kwaliteiten vasthouden en versterken, daar zetten we ons samen voor in. We zijn blij dat iedereen uniek is en zijn nieuwsgierig naar jouw talent.