Beleidsmedewerker VTH (2fte)

Beter, slimmer en sneller.

Over de vacature

Sluitingsdatum
31 december 2022
Salarisindicatie
Maximaal € 4.671 bruto per maand (schaal 10) bij een 36-urige werkweek.

Werken bij gemeente Amersfoort

Amersfoort is een stad die zich in hoog tempo ontwikkelt, vol projecten en initiatieven. We groeien naar een levendige stad met voldoende woningen, goede bereikbaarheid en ruimte voor cultuur en evenementen. Een stad waar het prettig wonen en verblijven is. Inwoners, ondernemers en de gemeente werken hierin samen. De afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) behandelt vergunningsaanvragen voor onder andere bouwen, horeca en evenementen, houdt toezicht op de bouw en op de leefbaarheid in de openbare ruimte. Samen zijn we onze inwoners en ondernemers zo goed mogelijk van dienst: dichtbij, nieuwsgierig en aanspreekbaar zijn onze kernwaarden.

De baan

Als medewerker beleid en kwaliteitszorg zorg je ervoor (samen met je collega's) dat beleid en uitvoering in elkaar over gaan en dat de werkprocessen helder zijn. Als het om processen en beheer van kwaliteit gaat, ben jij het eerste aanspreekpunt. Collega's weten je te vinden met hun vragen en ideeën om het werk makkelijker, effectiever en efficiënter te maken. Daarnaast help je bij de invoering van nieuwe manieren van werken en neem je initiatief tot ontwikkeling van beleid en processen. Zo zorg je voor de implementatie van nieuwe regelingen en wetswijzigingen en bewaak je de kwaliteit van de producten die we leveren. Daarbij volg je de interne en externe ontwikkelingen binnen het vakgebied en vertaal je deze naar beleids- en beheersinstrumenten. Je controleert via steekproeven of de afgesproken kwaliteit wordt gehaald en spreekt collega's aan als dat niet het geval is. Je adviseert over in te zetten scholing en helpt bij het verzorgen van opleidingen en instructie voor medewerkers. Je hebt veel contacten op je afdeling, in de organisatie en ook met externe partijen als de VRU, RUD en ODRU.

Belangrijke onderdelen van de functie zijn:

  • Het schrijven van bestuurlijke stukken en deze door het college loodsen. Je weet hoe je draagvlak kunt krijgen, zowel intern als extern.
  • Bewaken van de kwaliteit van (werk)processen.
  • Het opstellen, implementeren en onderhouden van nieuw beleid. Je spoort je collega's aan om anders te werken, en helpt ze hiermee.

Voor invulling van deze functie zoeken wij 2 medewerkers. Naast de genoemde taken zal 1 van de 2 aan te nemen collega's ook het accent hebben op handhaving. Specifiek betekent dit dat je bijdraagt aan de ontwikkeling, uitvoering en handhaving van gemeentelijk beleid op het werkterrein van handhaving openbare ruimte.

Daarnaast zal je je in deze rol ook bezighouden met de uitvoering van juridische procedures (meer eenvoudige bestuursrechtelijke zaken, straf- en/of Mulderzaken) en bijdragen aan de kwaliteit van de uitvoering binnen handhaving.

Met wie werk je samen

Op de afdeling (circa 100 medewerkers) werken vergunningverleners, bouwinspecteurs, handhavers, constructeurs, adviseurs Ruimtelijke Ontwikkeling, juristen, kwaliteitsmedewerkers en administratief medewerkers intensief samen. Omdat het werk sterk toeneemt zoeken we twee nieuwe collega's waarvan één zich specifiek bezig houdt met het onderwerp handhaving.

Wat we van je vragen

We zoeken oplossingsgerichte collega's die een aanvulling zijn op de huidige collega's die al op de afdeling werken. Je ziet snel waar verbeteringen mogelijk zijn en weet deze stap voor stap, samen met de betrokkenen, te realiseren. Het geeft je voldoening om collega's en de afdeling vooruit te helpen. De samenwerking opzoeken, duidelijk communiceren en overtuigend schrijven zijn ook competenties waar je jezelf in herkent.

Naast de gestelde competenties beschik je over de volgende kwaliteiten:

  • Ervaring met het schrijven of wijzigen van werkprocessen en de implementatie en borging daarvan.
  • Bekend met opstellen van voorstellen en bestuurlijke stukken, bijvoorbeeld door je achtergrond bij een overheid of andere (grotere) organisatie.
  • Het initiëren van- en participeren in projecten en het opstellen van beleid: dat kun je;
  • In staat om collega's aan te spreken op basis van inhoud en ervaring dat wanneer uit kwaliteitscontrole blijkt dat het beter kan;
  • Opleiding op hbo-niveau, kennis van de nieuwe Omgevingswet en de WkB is een wens.

Dit kunnen we je bieden

Je gaat werken in een hecht team op een veelzijdige en dynamische afdeling. Je team bestaat uit 2 andere kwaliteitsmedewerkers en 5 juristen. Als kwaliteitsmedewerker werk je op de afdeling: de lijnen zijn kort, je weet wat er speelt en je ziet snel resultaat van je werk.

Amersfoort biedt ruimte om je verder te ontwikkelen en investeert in je groei. Je salaris bedraagt maximaal € 4.671 bruto per maand (schaal 10) bij een 36-urige werkweek. Daarnaast ontvang je maandelijks een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen. Amersfoort heeft goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals flexibele werktijden en ouderschapsverlof (50% doorbetaald).

Solliciteer direct

Wij ontvangen jouw sollicitatie graag digitaal. Geef ons je contactgegevens, motivatie en curriculum vitae door via het online formulier.

Solliciteer direct

Als je meer wilt weten

Met vragen over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Monique Rijnen-Gloudemans, Afdelingsmanager VTH, telefoon 033 469 5063 of 06 5253 5537. Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met Cathy Witteveen, HR-medewerker, telefoon 033 469 4293 of Soukaina Jamai, HR-medewerker, telefoon 033 469 4417.

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. Onze kwaliteiten vasthouden en versterken, daar zetten we ons samen voor in. We zijn blij dat iedereen uniek is en zijn nieuwsgierig naar jouw talent.