Functioneel Beheerder Sociaal Domein

Een ervaren beheerder die zich graag verdiept in applicaties.

Over de vacature

Sluitingsdatum
31 januari 2023
Uren per week
32-36 uur
Salarisindicatie
Maximaal € 4.671,- bruto per maand (schaal 10) bij een 36-urige werkweek

Werken bij Gemeente Amersfoort

Amersfoort, een stad met ruim 160.000 inwoners, ontwikkelt zich in hoog tempo. We koesteren wat van waarde is en vernieuwen volop. De gemeentelijke organisatie beweegt daarin mee. Zo hebben we als gemeente flinke ambities op het terrein van informatievoorziening (IV). Reden om een nieuwe weg in te slaan met de afdeling IV. De komende tijd wordt gebouwd aan een nieuwe afdeling, met hernieuwde ambities en met een heldere koers.

Ben jij de functioneel beheerder die het vak verder helpt ontwikkelen? Als functioneel beheerder Sociaal Domein help je zo mee aan maatschappelijke opgaven. Binnen het sociaal domein wordt gezorgd voor de uitvoering van de processen rondom inkomen, werk, zorg, onderwijs, inburgering, schulden en voor de regie hierop door de sociale wijkteams.

De baan

Je gaat samenwerken met beleidsmakers, informatiemanagers en informatieadviseurs waarbij jij je bezig houdt met het efficiënt beheren van 1 of meerdere informatiesystemen. Denk hierbij aan inrichten, problemen oplossen, vragen beantwoorden, opstellen van testplannen, toetsen van de systemen op beveiligingsbeleid, beheren van de data en het aanleveren van datasets en rapportages.

Je werkzaamheden zijn onder meer:

  • het beheren van de applicatiedocumentatie en deze actueel houden. Hierbij stel je ook rapportages op richting het management;
  • regie voeren op kwaliteit van gegevens en documenten;
  • signaleren en analyseren van ontwikkelingen en wijzigingen van en in informatiesystemen;
  • het doen van voorstellen voor verbetering en vernieuwing op functioneel gebied;
  • op de hoogte blijven binnen jouw vakgebied en de gebruikers en je team hiervan op de hoogte houden en zorgen dat processen goed lopen.

Met wie werk je samen?

Je maakt deel uit van het team Business- en Informatiemanagement van de afdeling Informatievoorziening binnen het team Sociaal Domein. Samen met je team ben je het aanspreekpunt voor onze business, de IT-partners en collega's binnen IV.

Je ontvangt functionele aansturing van de product owner. Als team werk je via Scrum en Agile principes en zijn jullie samen verantwoordelijk voor de digitale ondersteuning en vernieuwing binnen het sociaal domein.

"Welkom als functioneel beheerder bij ons team in het Sociaal Domein, een dynamisch vak en domein! Het werk wat wij doen heeft direct invloed op onze collega's, maar zeker ook op onze burgers. Dat is waar wij enthousiast van worden en wat ons verbindt als team. We waarderen elkaars input en kwaliteiten."
Katja Korver, informatieadviseur Sociaal Domein

Wat we van je vragen

Je hebt een leergierige houding zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen en je weet anderen te enthousiasmeren. Je oplossend vermogen is groot en je bent nauwkeurig in je werk. Verder zoeken we iemand met:

  • hbo werk- en denkniveau door opleiding en/of ervaring;
  • aantoonbare ervaring met functioneel beheer van applicaties.
  • bekend met Scrum/Agile methodes
  • ervaring met het leveren van datasets en rapportages met sql developer en/of Access. Kennis van de tabellenstructuur van Suite4SocialDomein is een pre
  • kennis van het sociaal domein, Suite4SociaalDomein (WMO/Jeugd en Inkomen en de applicatie CAReL (Onderwijs en Leerlingenvervoer), is een pre;
  • kennis van BiSL en ITIL is een wens.

Dit kunnen we je bieden

Gemeente Amersfoort biedt ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeert in je groei. We bieden verantwoordelijk en maatschappelijk relevant werk in een informele professionele organisatie die veel vraagt maar ook veel mogelijk maakt.

Je salaris bedraagt maximaal € 4.671,- (schaal 10) per maand bij een 36-urige werkweek. Daarnaast ontvang je maandelijks een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij je persoonlijke wensen. Amersfoort heeft goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals flexibele werktijden en ouderschapsverlof (50% doorbetaald).

Werken vanuit huis is onderdeel van onze werkplek. Wel verwachten we je minimaal 2-3 dagen per week op het stadhuis. Het stadhuis van Amersfoort staat vlakbij de prachtige middeleeuwse binnenstad en is goed bereikbaar.

Solliciteer direct

Door op 'Solliciteren' te klikken kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven.  Direct solliciteren.

We sluiten de vacature zodra we de match hebben gevonden.

Als je meer wilt weten

Neem contact op met Eppie Bootsma, teammanager Business- en Informatiemanagement, telefoon: 033 469 4598. Met vragen over de procedure kun je contact opnemen met Inge Parlevliet, HR-medewerker, telefoon: 06 5253 5727.

Zie ook: Werken aan de Informatievoorziening in Amersfoort

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. Onze kwaliteiten vasthouden en versterken, daar zetten we ons samen voor in. We zijn blij dat iedereen uniek is en zijn nieuwsgierig naar jouw talent.