Klantmanager

Stevige gesprekspartner met compassie

Over de vacature

Sluitingsdatum
11 december 2022
Uren per week
36 uren
Salarisindicatie
Maximaal € 4.208,- bruto per maand (schaal 9) bij een 36-urige werkweek

Werken voor Gemeente Amersfoort

Amersfoort, stad met ruim 160.000 inwoners, ontwikkelt zich in hoog tempo en bruist van de initiatieven. We koesteren wat van waarde is en vernieuwen volop. In Amersfoort staan de mensen centraal en krijgt iedereen die dat nodig heeft passende hulp. Inwoners van Amersfoort en Leusden kunnen met hun vragen op het gebied van werk, inkomen en zorg bij de gemeente terecht. Het team klantbeheer binnen de afdeling Werk Inkomen en Zorg (WIZ) verstrekt uitkeringen, minimaregelingen en andere vormen van ondersteuning. De gedreven collega's zorgen ervoor dat de voorzieningen zo goed mogelijk aansluiten op de wensen van de inwoners: maatwerk.

De baan

Klantbeheer geeft vooral uitvoering aan het financiële vangnet. Je beoordeelt het recht op uitkering en bekijkt mogelijkheden en vervolgstappen. Denk hierbij aan het beoordelen van aanvragen Participatiewet, Ioaw/z en Bbz, en aan ondersteuning bij 'de weg naar werk'. Als klantmanager heb je overzicht en bepaal je steeds opnieuw wie en wat bijdraagt aan een goed resultaat. Inwoners die een bijstandsuitkering aanvragen stimuleer je om zoveel mogelijk zelf initiatieven te nemen.
Je werkgebied is voortdurend in beweging door veranderingen in de regelgeving en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt. Je hebt veel en nauw contact met klanten en collega's¬ en je overlegt met uiteenlopende partijen in de stad: wijkteams, energiebedrijven en schuldhulpverlening. Dat je veel gesprekken voert, spreekt voor zich. Je luistert naar de klanten en samen maak je plannen waarmee zij verder kunnen. De uitvoering van het minimabeleid is maatwerk. Daarin kun jij het verschil maken. En dat is precies wat je graag doet.

Wat we van je vragen

Je hebt een afgeronde opleiding op hbo-niveau zoals SJD, MWD of een opleiding op het gebied van handel en economie. In ieder geval heb je de kennis om het recht op uitkering te beoordelen en ben je op de hoogte van de sociale wetgeving. Net zo belangrijk vinden we het dat je als persoon stevig in je schoenen staat, en lef en interesse toont. Dat maakt dat je een kei bent in het voeren van gesprekken. Naast stressbestendig ben je open, oplossingsgericht en kan je je goed in onze klanten verplaatsen. Ben je geen ervaren klantmanager maar herken je je wel in dit profiel, en denk je er al een tijdje over om een switch te maken? Ook dan nodigen we je graag uit om te solliciteren.

Dit kunnen we je bieden

Verantwoordelijk en maatschappelijk relevant werk in een informele organisatie die hoge eisen aan je stelt en je ook veel te bieden heeft. Amersfoort ondersteunt ontwikkelingswensen en investeert in jouw groei. Je salaris bedraagt maximaal € 4.208,- bruto per maand (schaal 9) bij een 36-urige werkweek. Daarnaast ontvang je maandelijks een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je vrij kunt besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen.
Amersfoort heeft prima secundaire arbeidsvoorwaarden zoals flexibele werktijden en ouderschapsverlof (50% doorbetaald).

Zo kun je reageren

Door op 'Solliciteer direct' te klikken kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven.

Solliciteer direct

De reactietermijn sluit op 11 december.
De eerste gesprekken staan gereserveerd 20 december.

Als je meer wilt weten

Met vragen over de inhoud van de functie kun je contact opnemen Boudewijn van 't Eind, teamcoördinator, telefoon 033 - 469 4339 of Joost Dijkhuizen, teamcoördinator, telefoon 033 - 469 5571.
Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Bel dan met Cathy Witteveen, HR-medewerker, telefoon 033 - 469 4293

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. Onze kwaliteiten vasthouden en versterken, daar zetten we ons samen voor in. We zijn blij dat iedereen uniek is en zijn nieuwsgierig naar jouw talent.