Medewerker Servicedesk IT (36 uur)

Over de vacature

Sluitingsdatum
5 januari 2025

Kun jij ervoor zorgen dat onze collega’s soepel kunnen doorwerken? Ben je ook gedreven om soms het werk af te maken voordat je naar huis gaat? Gemeente Amersfoort zoekt iemand die storingen of vragen snel en efficiënt oplost, met een vakkundige en  goede dienstverlening. Word je hier enthousiast van? Dan zoeken we jou!

Of ben je gewoon nieuwsgierig en wil je alleen maar even kennismaken? Reageer dan ook!

Jouw rol

Als medewerker servicedesk ben je het eerste aanspreekpunt voor collega's bij vragen over de laptop, PC, smartphone, bedrijfsapplicaties en ondersteunende software zoals Microsoft 365. Jouw ervaring zorgt ervoor dat je een stabiele en betrouwbare factor bent, terwijl je ervoor zorgt dat je verstoringen en serviceverzoeken adequaat en snel kan oplossen.

En verder:

  • Je coördineert, registreert en classificeert meldingen en kijkt of je ze zelf kunt oplossen.
  • Je zoekt naar oplossingen en betrekt je collega’s als dat nodig is.
  • Je denkt actief mee over veranderingen en verbeteringen van de dienstverlening en de ITIL-processen binnen jouw werk.

Hier ga je aan de slag

Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 krijgt Amersfoort internationale erkenning als European City of the Year. Zo’n 1.500 collega’s zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega’s waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.    

Met wie werk je samen

Je werkt in een team met 11 collega’s waar op elk moment verbeteren centraal staat. Daarom werken we volgens de principes van Lean. In het team zorgen we ervoor dat we de dienstverlening naar onze collega’s en verbonden partijen elke dag een stukje beter maken. Om het werk van de komende dag door te nemen en te leren van de vorige dag, komen we elke dag samen in een dagstart.

Dit bieden we jou

Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt vertrouwen en verantwoordelijkheid in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Je kunt rekenen op:

  • Een salaris van maximaal € 4.297,- bruto per maand (schaal 8 van de cao Gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met zicht op een vast contract.
  • Het team werkt met standaard openingstijden. Thuiswerken kan 1 dag in de week.
  • Een laptop, mobiele telefoon en databundel.
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling.
  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren (op basis van een 36-urige werkweek), een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof.

Dit breng je mee

Als medewerker Servicedesk IT voel je je verantwoordelijk, snap je goed om welke problemen het gaat en kun je de juiste oplossing overbrengen aan anderen.

Je bent wel een beetje flexibel met je werktijden. Want soms is het werk niet altijd af binnen onze servicetijden tussen 07.30 en 17.30 uur. We willen onze collega’s toch helpen en dan maken we samen het werk nog af.

En verder:

  • Je hebt minimaal een mbo-opleiding op niveau 4 in een relevante IT richting
  • Je hebt enkele jaren werkervaring op een IT-servicedesk
  • Je bent dienstverlenend ingesteld, want daar ligt bij deze functie het zwaartepunt
  • Je bent communicatief vaardig
  • Kennis van ITIL processen is welkom

Als je meer wilt weten

Heb je vragen over de inhoud van de functie? Bel met Patrick van Amrooij, Teammanager Dienstverlening IV, via telefoonnummer 06 2883 1565. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een WhatsApp sturen naar Jacqueline Meijer, Recruitmentmedewerker, via telefoonnummer 06 5253 5565.

Zo kun je reageren

We horen graag van je! Door op ‘Solliciteren’ te klikken, kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven.

Je kunt op de vacature reageren tot en met zondag 5 januari 2025.

Voor deze functie vragen we je – in plaats van de VOG die al onze medewerkers nodig hebben - om een VOG P (Verklaring Omtrent Gedrag Politiegegevens). Een geldige VOG P is wettelijk verplicht om in deze functie aan de slag te kunnen. De kosten voor de aanvraag vergoeden wij.

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. We willen een werkomgeving bieden waar je het beste uit jezelf kunt halen en waar ruimte is voor verschillen. Want juist diversiteit brengt ons bij betere oplossingen voor de opgaven waar we voor staan. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent, ongeacht waar je bent geboren, van wie je houdt of waar je in gelooft. En als je een (arbeids)beperking hebt, dan kijken we samen wat er mogelijk is en wat jij nodig hebt om je werk goed te kunnen doen. Lees meer over jezelf zijn bij Gemeente Amersfoort.