Medewerker serviceteam WIZ (32-36 uur)

Over de vacature

Sluitingsdatum
5 januari 2025

Als gemeente bieden we inwoners met een laag inkomen allerlei mogelijkheden, op basis van wet- en regelgeving. Jij beoordeelt de aanvragen die inwoners indienen. Deze job past bij iemand die het liefst vanuit een grote eigen verantwoordelijkheid samenwerkt en de zaken op orde houdt. Deze baan komt vrij omdat je voorganger met pensioen gaat.  

Jouw rol

Jij helpt de Amersfoorters die proberen rond te komen van een laag inkomen, zo goed mogelijk verder. Er is bijvoorbeeld geen geld voor schoenen die extra steun bieden, of voor een verhuizing of stofzuiger. Dit zijn situaties die iemands leven beïnvloeden.
De aanvraag die deze inwoners bij de gemeente doen, komt binnen bij jou en twee andere collega's.
Je werkt binnen drie taakgebieden. Die van bijzondere bijstand of tegemoetkoming in de kosten voor kinderopvang óf een Individuele Inkomenstoeslag. Je zorgt ervoor dat je binnen deze thema's op de hoogte ben van diensten en wet- en regelgeving. Je probeert een goed beeld te krijgen van de situatie van de persoon.

"Een werkdag is voor mij geslaagd als je een flinke stapel aanvragen hebt kunnen wegwerken. Tegelijk motiveert het me om de meer ingewikkelder aanvragen meer aandacht te geven en echt tot een goede oplossing te komen."

- Joyce, medewerker serviceteam

  • Je belt de aanvragers op, wanneer je meer inzicht nodig hebt.
  • Je brengt in kaart wat de behoefte achter de aanvraag is en helpt mensen echt verder.
  • Wanneer de klant niet in aanmerking komt voor de aangevraagde dienst of vergoeding, kijk je welke informatie of ondersteuning mogelijkheden biedt.
  • Jij zorgt ervoor dat de administratie van alle aanvragen binnen jouw beheer, op orde zijn.
  • Je levert een bijdrage aan rapportage, verantwoording en (uitvoerings)beleid
  • Je signaleert knelpunten en doet voorstellen voor oplossingen.
  • Je sluit aan bij -en speelt in op- de initiatieven gericht op kwaliteitsverbetering van vernieuwing.

Hier ga je aan de slag

Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 keeg Amersfoort internationale erkenning als European City of the Year. Zo’n 1.500 collega’s zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega’s waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.

Met wie werk je samen

Jij werkt nauw samen met twee collega's in het serviceteam Inkomen van de afdeling Werk, Inkomen en Zorg. Net als zij ben jij aanspreekpunt voor je klanten en professionals zowel in- als extern. Denk bijvoorbeeld aan (partner-) organisaties in het sociaal domein.

Dit bieden we jou

Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Je kunt rekenen op:

  • Een salaris van maximaal € 4.297; bruto per maand (schaal 8 van de cao Gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met zicht op een vast contract.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen.
  • Flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden- en middelen, voor een goede werk- en privébalans. 
  • Een mobiele telefoon, laptop en databundel.
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling.
  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren (op basis van een 36-urige werkweek), een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof.

Dit breng je mee

Als medewerker serviceteam Inkomen kan je een starter zijn of een expert. We hebben meer interesse in je vaardigheden, je stevigheid en je talenten dan in een specifiek diploma of gerichte werkervaring.

Het niveau van de baan sluit aan bij een sociaal-juridische achtergrond, vergelijkbaar met een opleiding op tenminste mbo4 niveau. We willen graag weten of je:

  • Resultaat gericht werkt en besluitvaardig optreedt, waar nodig.
  • Niet aarzelt om je collega's op te zoeken voor hulp of sparren, daar waar je even twijfelt.
  • Een sociaal hart hebt, en je in de ander weet te verplaatsen.
  • (Digitale) administratieve processen zorgvuldig verwerkt.

Als je meer wilt weten 

Heb je vragen over de inhoud van de functie? Bel met Mettje MinkTeam Coördinator Serviceteam Inkomen, Afdeling Werk Inkomen en Zorg, via telefoonnummer 06 1858 0856 

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een WhatsApp sturen naar Martine Jonkers, Recruitmentmedewerker, via telefoonnummer 06 3931 9398. 

Zo kun je reageren 

We horen graag van je! Door op ‘Solliciteren’ te klikken, kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven.  

Je kunt op de vacature reageren tot en met zondag 5 januari. De eerste gesprekken staan gepland op 20 januari in de ochtend. 

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. We willen een werkomgeving bieden waar je het beste uit jezelf kunt halen en waar ruimte is voor verschillen. Want juist diversiteit brengt ons bij betere oplossingen voor de opgaven waar we voor staan. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent, ongeacht waar je bent geboren, van wie je houdt of waar je in gelooft. En als je een (arbeids)beperking hebt, dan kijken we samen wat er mogelijk is en wat jij nodig hebt om je werk goed te kunnen doen. Lees meer over jezelf zijn bij Gemeente Amersfoort.