Dienstverlener Burgerzaken (24/36 uur)

Over de vacature

Sluitingsdatum
Bij de juiste match

Ben jij servicegericht, communicatief vaardig en klaar voor een dynamische functie? Solliciteer dan nu en maak het verschil in onze groeiende stad! 

Jouw rol 

Als medewerker Dienstverlening Burgerzaken ben je het gezicht van de gemeente en sta je in directe verbinding met de Amersfoortse inwoners. Je werkt voor de stad en het bestuur van Amersfoort. Onze cultuur is open en direct. De afdeling Burgerzaken spant zich keihard in om de burgers zo goed mogelijk te bedienen. 

Als medewerker Dienstverlening ben je samen met ongeveer dertig directe collega’s verantwoordelijk voor het beoordelen en verstrekken van aanvragen van allerlei producten en diensten. Aan de balie verzorg je de aanvraag en de verstrekking van rijbewijzen en reisdocumenten en verwerk je verhuisaangiften, emigraties en hervestigingen. Daarnaast pak je allerlei werkzaamheden vanuit de backoffice op. Een interessante functie met afwisselende dagelijkse werkzaamheden.  

Andere taken in jouw werkpakket:  

  • Het behandelen van aanvragen voor VOG, uittreksels, legalisaties, akten, garantstellingen, vergunningen voor straatmuzikanten.  
  • Het verstrekken van gegevens uit de BRP en de burgerlijke stand. 
  • Het opnemen van adresonderzoeken.
  • Jaarlijks meehelpen bij de verkiezingen. 
  • Het behandelen van betalingsregelingen van gemeentelijke belastingen.

Hier ga je aan de slag 

Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 kreeg Amersfoort internationale erkenning als European City of the Year. Zo’n 1.500 collega’s zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega’s waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven. 

De afdeling Burgerzaken verzorgt reisdocumenten, rijbewijzen, uittreksels, vestigingen en verhuizingen. Ook bij levensgebeurtenissen zoals trouwen, scheiden, geboorte, overlijden en naturalisatie spelen we een belangrijke rol. In projectvorm organiseren wij de verkiezingen en we bewaken de kwaliteit van onze Basisregistratie Personen. Daarbij werken we ook aan het voorkomen en bestrijden van fraude. Amersfoort is een stad met een grote diversiteit aan culturele achtergronden en daar zijn we blij mee. Met elkaar zorgen we dat iedereen zich welkom voelt en wordt geholpen. 

Dit bieden we jou 

Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de inwoners. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt.  

Je kunt rekenen op: 

  • Een salaris van maximaal 4.244,- bruto per maand (schaal 8 van de cao Gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek.We werken met aanloopschaal 7 en inschaling is afhankelijk van je kennis en ervaring. 
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met zicht op een vast contract. 
  • Een mobiele telefoon, laptop-en tablet-in-1 
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen. 
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling. 
  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden. 
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren (op basis van een 36-urige werkweek), een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof. 

Dit breng je mee 

We zoeken een collega die taken zorgvuldig oppakt, zowel zelfstandig als in teamverband:  

  • Minimaal een mbo 4 opleidingsniveau, aangevuld met ruime praktijkervaring bijvoorbeeld op het gebied van klantenservice of de binnendienst. 
  • Je hebt een servicegerichte houding met oog voor verbeteringen.  
  • Communicatieve vaardigheden zijn belangrijk, net als je inlevingsvermogen. 
  • Je beheerst de Engelse taal en bent goed in het werken met (nieuwe) digitale programma’s.  
  • Ook weet je de mogelijkheden binnen je vak te benutten; je wilt graag leren en staat stevig in je schoenen. 
  • Je bent bereid om volgens een rooster en op koopavonden te werken.  

Als je meer wilt weten 

Heb je vragen over de inhoud van de functie? Bel met Sharon De Haas of Shira van der Hulst, teammanager Burgerzaken, via telefoonnummer 14 033. 

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een WhatsApp sturen naar Martine Jonkers, recruitmentmedewerker, via telefoonnummer 06 3931 9398. 

Zo kun je reageren 

We horen graag van je! Door op ‘Solliciteren’ te klikken, kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven.  

We sluiten de wervingsprocedure zodra we de juiste match gevonden hebben.

 

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. We willen een werkomgeving bieden waar je het beste uit jezelf kunt halen en waar ruimte is voor verschillen. Want juist diversiteit brengt ons bij betere oplossingen voor de opgaven waar we voor staan. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent, ongeacht waar je bent geboren, van wie je houdt of waar je in gelooft. En als je een (arbeids)beperking hebt, dan kijken we samen wat er mogelijk is en wat jij nodig hebt om je werk goed te kunnen doen.