Teammanager Vergunningen, Toezicht en Handhaving (32-36 uur)

Over de vacature

Sluitingsdatum
Bij de juiste match

Combineer jij jouw kennis van het vakgebied Vergunningen, Toezicht en Handhaving graag met jouw gedrevenheid om het beste uit mensen te halen? Met het managementteam zet je de koers van de afdeling uit en je bewaakt de resultaten en de middelen.

Jouw rol

Als Teammanager Vergunningen, Toezicht en Handhaving geeft je leiding aan ongeveer 25 medewerkers op basis van een inhoudelijke werkverdeling. Met het managementteam van de afdeling zet je de koers van de afdeling uit; die bewaak je en stuur je waar nodig bij. Jouw verantwoordelijkheden:

  • Je begeleidt en stuurt medewerkers, voert jaargesprekken en begeleidt persoonlijke ontwikkelingen.
  • Je adviseert over optimalisatie van gemeentelijk beleid inclusief de uitvoerbaarheid en handhaafbaarheid daarvan en je adviseert over de oplossing van complexe vraagstukken en casuïstiek.
  • Je bewaakt de inbreng van de afdeling, de voortgang in plannen en projecten en je bewaakt de resultaten en de middelen.
  • Je adviseert de vakwethouder en het college van B&W en je neemt deel aan interne en externe overleggen.
  • Je bent de contactpersoon voor externe partijen zoals de Veiligheidsregio Utrecht en de Regionale Uitvoeringsdienst Utrecht en je vertegenwoordigt de gemeente in overleg op diverse niveaus.
  • Je bouwt en onderhoudt een breed relatienetwerk binnen en buiten de gemeente.

Hier ga je aan de slag

Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 kreeg Amersfoort internationale erkenning als European City of the Year. Zo'n 1.500 collega's zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega's waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.

Met wie werk je samen

De afdeling bestaat uit ongeveer 105 medewerkers, verdeeld over een stafbureau en drie teams. De teams werken gebiedsgericht en bestaan uit (sr)casemanagers vergunningen, bouwinspecteurs, bouwconstructeurs, adviseurs Ruimtelijke Ontwikkeling, juristen en BOA's.
Wij zoeken twee teammanagers voor de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH). De teammanager Toezicht en Handhaving stuurt ongeveer 25 medewerkers die werken aan het bouwtoezicht (inspecteurs) en de juridische advisering en bestuurlijke handhaving. Daarnaast zijn er casemanagers voor de kapvergunningen en de vergunningen voor tijdelijk gebruik van de weg. De teammanager Vergunningen stuurt ook ongeveer 25 medewerkers aan. In dit team worden de bouwvergunningaanvragen behandeld. Het team bestaat uit casemanagers en adviseurs Ruimtelijke Ordening.

In het stafbureau werken de medewerkers beleid- en kwaliteitszorg die rechtstreeks worden aangestuurd door de afdelingsmanager. 

Dit bieden we jou

Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Je kunt rekenen op:

  • Een salaris van maximaal € 6.862; bruto per maand (schaal 12 van de cao Gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met zicht op een vast contract.
  • Een mobiele telefoon, laptop en databundel.
  • Flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden en -middelen, voor een goede balans tussen werk en privé.
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling.
  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren (op basis van een 36-urige werkweek), een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof.

Dit breng je mee

Jij bent een resultaatgerichte en stressbestendige teammanager met doorzettingsvermogen die constructief samenwerkt. Je beschikt over uitstekende sociale vaardigheden om zowel een overtuigende verbinder als een leider te zijn. Hiermee weet je interne en externe partijen samen te brengen. Je bent creatief, ontwikkelt vernieuwende ideeën en neemt initiatief. Processen geef je vorm doordat je analytisch denkt en strategisch kunt handelen.

Jouw profiel:

  • Hbo of academisch werk- en denkniveau en ervaring in het leidinggeven aan professionals.
  • Inhoudelijke kennis op het vlak van bouwtoezicht en bestuurlijke handhaving in de openbare ruimte en/of kennis van en ervaring met het uitvoeren en handhaven van de Omgevingswet.
  • Ervaring met het werken in een overheidsorganisatie, je voelt je thuis in een politiek-bestuurlijke omgeving.
  • Aantoonbare affiniteit met de andere onderdelen van het werkveld van de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving.

Als je meer wilt weten

Heb je vragen over de inhoud van de functie? Bel met Monique Rijnen, afdelingsmanager VTH, via telefoonnummer 06 5253 5537 of met Johan Weijman, teammanager VTH, via telefoonnummer 06 4601 6353.

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een WhatsApp sturen naar Cathy Cats, recruitmentmedewerker, via telefoonnummer 06 41 17 42 02.

Zo kun je reageren

We horen graag van je! Door op 'Solliciteren' te klikken, kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven.

Een assessment is onderdeel van deze selectieprocedure.

We sluiten de wervingsprocedure als we de juiste match hebben gevonden.

Voor deze functie vragen we je – in plaats van de VOG die al onze medewerkers nodig hebben - om een VOG P (Verklaring Omtrent Gedrag Politiegegevens). Een geldige VOG P is wettelijk verplicht om in deze functie aan de slag te kunnen. De kosten voor de aanvraag vergoeden wij.

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. We willen een werkomgeving bieden waar je het beste uit jezelf kunt halen en waar ruimte is voor verschillen. Want juist diversiteit brengt ons bij betere oplossingen voor de opgaven waar we voor staan. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent, ongeacht waar je bent geboren, van wie je houdt of waar je in gelooft. En als je een (arbeids)beperking hebt, dan kijken we samen wat er mogelijk is en wat jij nodig hebt om je werk goed te kunnen doen. Lees meer over jezelf zijn bij Gemeente Amersfoort.