Accountmanager Economie (28 – 36 uur)

Over de vacature

Sluitingsdatum
10 september 2024

In deze afwisselende functie ben jij de drijvende kracht achter onze bloeiende samenwerking met ondernemend Amersfoort. Samen met de andere accountmanagers maak en verbeter jij het netwerk tussen de gemeente en het bedrijfsleven.

Jouw rol

Als Accountmanager Economie ben jij het visitekaartje van de gemeente Amersfoort. Je werkt zelfstandig en bent zowel intern als extern het aanspreekpunt voor economische vraagstukken:

  • Je bent aanspreekpunt voor ondernemers. Je adviseert en wijst hen de weg als het gaat om gemeentelijk en regionaal beleid, regelgeving en interessante mogelijkheden.
  • Je signaleert trends en ontwikkelingen, weet wat er bij ondernemers speelt en vertaalt dat intern naar de juiste afdelingen en acties.
  • Je bouwt aan een netwerk met bedrijven en partners en zoekt actief contact met geselecteerde bedrijven en ondernemers.
  • Je werkt nauw samen met partners zoals:Economie Board Utrecht (EBU),  De Regionale Ontwikkelingsmaatschappij Regio Utrecht (ROM), Werkcentrum Regio Amersfoort, Utrecht International Centre en City Marketing Amersfoort.
  • Je lost knelpunten in relatie tot de gemeente op.
  • Je ondersteunt bij uitbreidings- en/of verhuisplannen om zo bedrijven in de regio te behouden. Je stimuleert de betrokkenheid van ondernemers bij de stad.
  • Je werkt zelfstandig als accountmanager binnen het Amersfoorts Business Team (ABT)
  • Vanuit het ABT werk je samen bij het organiseren van businessevents en bijeenkomsten voor ondernemers.

Hier ga je aan de slag

Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 kreeg Amersfoort internationale erkenning als European City of the Year. Zo'n 1.500 collega's zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega's waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.

Met wie werk je samen

In deze rol maak je onderdeel uit van het Amersfoort Business Team (ABT), een energieke afdeling met ervaren collega's. In dit hechte en professionele team kun je rekenen op support en begeleiding van vakgenoten, met wie je kunt sparren en samenwerken. Binnen de organisatie trek je op met collega's van diverse afdelingen, buiten het stadhuis werk je nauw samen met zowel lokale als regionale partijen. Je gaat veel op pad en bent regelmatig te vinden op netwerkbijeenkomsten of aan tafel bij bedrijven.

Jouw collega aan het woord

'Werken met en voor ondernemers is afwisselend en superinteressant. Een ondernemer herken je aan het DNA: zelfsturend, innovatief en oplossingsgericht - eigenschappen waarvan ik zelf ook energie krijg. Met de energie van ondernemend Amersfoort zit het wel goed, Amersfoort is een stad met een hart. Als gemeente zijn we klein genoeg voor persoonlijk contact en groot genoeg om echt impact te hebben.'
- Mathilde, Accountmanager Economie

Dit bieden we jou

Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Bovendien kun je rekenen op uitstekende begeleiding van en samenwerking met je collega's. En verder:

  • Een salaris van maximaal € 5.247,- bruto per maand (schaal 10) bij een 36-urige werkweek.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met zicht op een vast contract.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen.
  • Flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden en -middelen, voor een goede balans tussen werk en privé.
  • Een mobiele telefoon, laptop en databundel.
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling.
  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren (op basis van een 36-urige werkweek), een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof.

Dit breng je mee

Het gaat om een functie op hbo- of wo-niveau, maar jouw persoonlijkheid, talenten en bevlogenheid zijn voor ons belangrijker dan je achtergrond of ervaring. Je kunt zelfstandig en resultaatgericht werken, maar tegelijk ben je echt een teamspeler en haal je energie uit samenwerking:

  • Hbo/wo-werk- en denkniveau.
  • Proactief handelen.
  • Affiniteit met (circulaire) economie en ondernemen.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Stevige netwerker met affiniteit voor LinkedIn
  • Bij voorkeur kennis van de (regio) Amersfoort
  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring, bijvoorbeeld als accountmanager, relatie beheerder of in een vergelijkbare rol.
  • Als netwerker ben je in staat om met veel verschillende typen mensen te schakelen; daarbij heb je oog voor je gesprekspartner en ben je gericht op maximale klanttevredenheid.
  • Jij hebt zin om Amersfoort (nog beter) op de kaart te zetten, en weet wat er nodig is om dat te bereiken.

We zoeken iemand die het vertrouwen van partners, bestuurders, bedrijven en collega's weet te winnen en te behouden. Mensen kennen jou als een creatieve denker die kansen ziet en in mogelijkheden denkt

Als je meer wilt weten

Heb je vragen over de inhoud van deze functie? Bel dan met Mathilde van der Sanden, accountmanager Amersfoort Business Team, via telefoonnummer 06 3831 3303 of met Ieteke Bos, teammanager Economie, telefoonnummer 06 5253 5758.

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een WhatsApp sturen naar Cathy Cats Recruitment medewerker, telefoonnummer 06 4117 4202.

Zo kun je reageren

We horen graag van je! Door op 'Solliciteren' te klikken, kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven.

Je kunt op de vacature reageren tot en met dinsdag 10 september. 

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. We willen een werkomgeving bieden waar je het beste uit jezelf kunt halen en waar ruimte is voor verschillen. Want juist diversiteit brengt ons bij betere oplossingen voor de opgaven waar we voor staan. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent, ongeacht waar je bent geboren, van wie je houdt of waar je in gelooft. En als je een (arbeids)beperking hebt, dan kijken we samen wat er mogelijk is en wat jij nodig hebt om je werk goed te kunnen doen.