Senior Beleidsregisseur Bestaanszekerheid en Participatie

Afwisselend samenwerken vanuit de opgaven

Over de vacature

Sluitingsdatum
12 februari 2023
Uren per week
32 - 36 uur
Salarisindicatie
maximaal € 6.103,- bruto per maand (schaal 12) bij een 36-urige werkweek

Werken bij Gemeente Amersfoort

Amersfoort is een stad die zich in hoog tempo ontwikkelt, vol projecten en initiatieven. Onze organisatie beweegt daarin mee. Als regiegemeente hebben we een compacte ambtelijke organisatie en is de cultuur direct en open. Onze kernwaarden zijn ‘dichtbij, nieuwsgierig en aanspreekbaar’, dat is ons DNA. Je gaat werken voor de stad en het bestuur van Amersfoort, bij het opgaveteam Bestaanszekerheid en Participatie. Dat is een van de 12 opgaveteams van de afdeling Samen Leven. Belangrijke, inhoudelijke aandachtsgebieden binnen de afdeling zijn Welzijn, Sport, Armoede, Arbeidsmarkt, Onderwijs, Diversiteit en (Jeugd)Zorg. In het team waar jij komt te werken staan de bestrijding van armoede en werkloosheid, schuldhulpverlening, re-integratie en (regionaal) arbeidsmarktbeleid, volwasseneneducatie en laaggeletterdheid centraal. We werken nauw samen met de betrokken partners en bewoners in de stad.

De baan

Voor de komende jaren staan er belangrijke opgaven op de agenda. Het ontwikkelen van meer samenhang tussen de terreinen onderling is van groot belang. Samen werken we aan de opgaven vanuit onze competenties, vaardigheden, deskundigheid en rol. Het beleid en de leidende principes voor de komende jaren zijn vastgelegd in het beleidskader inclusieve stad.

Voor de verschillende partijen in het veld ben jij de gesprekspartner. Je vertaalt en implementeert het beleid naar de uitvoering ervan en zorgt ervoor dat de doelen van het bestuur worden gerealiseerd. Dit doe je in nauwe samenwerking met collega’s en partners. Verder ben je op de hoogte van relevante, landelijke ontwikkelingen. Als eventueel accountmanager bepaal en bewaak je een meerjarige (verander)strategie voor de aansturing van de betrokken uitvoeringsorganisaties. Daarbij maak je afspraken en evalueer je de effecten van ingezet beleid en middelen. Je adviseert de wethouder en het college van B&W en bent actief in (het opzetten van) netwerken. Als het nodig is, voer je scherpe discussies met stakeholders om tot een gezamenlijke koers te komen. Hierbij staat het waarde-gedreven werken centraal.

Als beleidsregisseur heb je geen vaststaand takenpakket. Dat moet je liggen en prettig vinden. De prioriteiten bepalen we samen, in overleg met en in opdracht van het bestuur en management. Bij aanvang zal de regie op de regionale aanpak jeugdwerkloosheid deel uitmaken van je takenpakket. Daarbij hoort ook de verdere ontwikkeling en uitvoering van het plan van aanpak laaggeletterdheid (lokaal) en volwasseneneducatie (samen met de regionaal projectleider Volwasseneneducatie).

Wat we van je vragen

Academisch denk- en werkniveau. We zoeken een collega met een brede maatschappelijke blik. Je bent in staat om meerdere complexe, strategische, politiek gevoelige beleidsvraagstukken tegelijkertijd op te pakken en van een adequaat antwoord te kunnen voorzien. Je weet dwarsverbanden met andere beleidsterreinen aan te brengen en te benutten. Bij voorkeur heb je kennis van en ervaring of ten minste affiniteit met de vertaling van inhoudelijke opgaven naar financiële afspraken, de verantwoording hierover en het gebruik van data hierbij. Bij voorkeur heb je kennis en ervaring met accountmanagement en ‘Agile werken’ trekt je aan. Je hebt gewerkt in een politiek-bestuurlijke omgeving en kan functioneren in complexe netwerken. Daarnaast werk je met partners vanuit partnership en schuwt niet om lastige vragen te stellen, noch vervelende boodschappen te brengen. Ook sta je open voor de lastige vragen vanuit de partners. Je hebt aantoonbare affiniteit met thema’s rond bestaanszekerheid, werken met regiogemeenten en een gezonde portie ‘pragmatisme’ in huis. Als je ook nog een gezonde dosis stressbestendigheid, humor en relativeringsvermogen meebrengt, dan pas jij in onze organisatie.

Dit kunnen we je bieden

Verantwoordelijk en maatschappelijk relevant werk in een informele organisatie. We stellen hoge eisen, maar investeren in jouw groei en ruimte om je talenten verder te ontwikkelen. Je salaris bedraagt maximaal € 6.103,- bruto per maand (schaal 12) bij een 36-urige werkweek. Daarnaast ontvang je elke maand een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% dat je naar eigen wens kunt besteden aan verschillende doelen. Verder bieden we goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals flexibele werktijden en ouderschapsverlof (50% doorbetaald).

Zo kan je reageren

Klik daarvoor hieronder op ‘Solliciteren’ en stuur ons zo je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae.

Solliciteren

Met vragen over de inhoud van de functie kun je bellen met Pauline Promes, Senior Beleidsregisseur, telefoon: 06 5253 5676 of Frans van Eck, Teammanager Samen Leven, telefoon: 06 5544 0511. Vragen over de procedure kun je stellen aan Jacqueline Meijer, HR-medewerker, telefoon: 06 5253 5565.

Reageren kan tot en met zondag 12 februari 2023. De eerste gesprekken zullen plaatsvinden op 16 februari.

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. Onze kwaliteiten vasthouden en versterken, daar zetten we ons samen voor in. We zijn blij dat iedereen uniek is en zijn nieuwsgierig naar jouw talent.