Teammanager belastingen (28-36 uur)

Over de vacature

Sluitingsdatum
Bij de juiste match

Als teammanager op onze afdeling Belastingen geef je leiding aan een gedreven club vakspecialisten. Vanuit een stevige basis zorgen we samen voor het tijdig en correct opleggen van de belastingaanslagen. Samen met het team bouw jij verder aan de doorontwikkeling van team Belastingen, zodat we de kwaliteit van ons werk hooghouden, medewerkers nog beter tot hun recht komen en processen verder verbeteren.

Jouw rol

In deze rol geef je leiding aan een team van ruim 30 collega's. Gedreven specialisten, die elk met hun eigen expertise een grote verantwoordelijkheid delen. We hechten veel aan kwaliteit en zien dat al jaren terug in een waardering van de maximale vijf sterren van de Waarderingskamer (onze toezichthouder) voor de kwaliteit van onze WOZ-gegevens en -processen. Een status die we graag hooghouden, samen met jou!

Team Belastingen zorgt ervoor dat het vastleggen van objectgegevens, het vaststellen van WOZ-waarden, de aanslagoplegging en het afhandelen van WOZ-bezwaren juist en tijdig gebeurt. Ook verzorgt team Belastingen de (dwang)invordering . Het werk kent pieken en het werkveld is altijd in beweging (bijvoorbeeld door wijzigingen in wet- en regelgeving). Dat vraagt wat van de teamleden én van een teammanager, die het team helpt de volgende stappen te zetten en een optimale werkomgeving bewaakt.

Jouw werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • Je stuurt de teams WOZ en Heffing & Invordering binnen de afdeling Belastingen aan. Je geeft richting, bent benaderbaar als coach en sparringpartner voor de mensen uit je team en helpt hen het beste uit zichzelf te halen.
  • Je draagt bij aan het verder verbeteren en professionaliseren van de werkprocessen en samenwerking binnen het team. Je hebt inzicht in processen en ziet waar mogelijkheden voor verbeteringen liggen.
  • Je draagt actief bij aan een goede samenwerking en kennisuitwisseling tussen teams, afdelingen en externe partners.
  • Je begeleidt verandertrajecten, waar vaak een grote hoeveelheid informatie in omgaat.
  • Je geeft de collega's in je team uitdagende opdrachten die passen bij hun ambitieniveau en talent, en je bewaakt de teamcapaciteit in verhouding tot de vraag. Je hebt inzicht in de werkzaamheden en organiseert tijdig op pieken in het werk. Indien nodig stuur je bij, in overleg met de afdelingsmanager.
  • Je volgt ontwikkelingen binnen de gemeente en het vakgebied lokale belastingen, en je bouwt een landelijk netwerk op met vakgenoten van andere belastingorganisaties.
  • Je ondersteunt de afdelingsmanager bij de visieontwikkeling voor de afdeling, met oog voor de praktische doorvertaling naar de teams.

"Deze baan gaat niet alleen over financiën, maar vooral ook over mensen. Je geeft leiding aan een gedreven club specialisten, en je hebt daarnaast direct te maken met de inwoners van onze stad. Ons werkveld heeft raakvlakken met verschillende vakgebieden – van ICT tot bouwkunde en juridische zaken. Dat zorgt voor afwisseling in het werk en maakt dat je nooit bent uitgeleerd."

- Martine, afdelingsmanager belastingen

Hier ga je aan de slag

Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 krijgt Amersfoort internationale erkenning als European City of the Year. Zo'n 1.500 collega's zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega's waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.

Met wie werk je samen

Afdeling Belastingen bestaat uit ruim 35 medewerkers. Een dynamische afdeling, waar we elkaar ondersteunen en versterken en waar het prettig werken is. Gemeente Amersfoort verzorgt het totale belastingproces zelf, vanaf de taxaties en aanslagoplegging tot het verzorgen van kwijtscheldingen of invordering door de eigen deurwaarder. De afdeling bestaat uit de teams WOZ, Heffing & Invordering en Bedrijfsbureau .

Jij geeft (in samenwerking met de afdelingsmanager) sturing aan teams Heffen & Invorderen en WOZ, in totaal zo'n 30 collega's . Je bent lid van het MT belastingen. Gezien de verregaande digitalisering en gemeentebrede ambities op het gebied van dienstverlening werk je daarbij volop samen met andere afdelingen. Ook ben je in deze rol landelijk actief, we wisselen regelmatig kennis en ervaring uit met andere belastingorganisaties.

Dit bieden we jou

Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en investeren in je groei. Je krijgt veel vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Je kunt rekenen op:

  • Een salaris van maximaal € 5.997,- bruto per maand (schaal 11) op basis van een 36-urige werkweek. Inschaling is afhankelijk van je ervaring.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met zicht op een vast contract.
  • Flexibele werktijden met uitstekende thuiswerkmogelijkheden en -middelen, voor een goede balans tussen werk en privé. In deze functie verwachten we dat je minimaal 3 dagen per week op kantoor aanwezig bent.
  • Een mobiele telefoon, laptop en databundel.
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling.
  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren, een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof.

Dit breng je mee

Jij hebt ervaring als leidinggevende óf je hebt ruime ervaring binnen het vakgebied belastingen en je bent nu klaar om de stap naar leidinggeven te zetten. Je hebt belangstelling voor anderen, luistert met aandacht naar vragen en problemen en stemt je aanpak daarop af. Tegelijk ben je besluitvaardig en goed in staat om knopen door te hakken als de situatie daarom vraagt. Je weet hoe je het gesprek aangaat met mensen om verandering in gang te zetten, en je hebt ervaring met geven en ontvangen van feedback, gericht op sterke- en verbeterpunten. Je hebt een leergierige houding en een brede interesse voor wat mens en samenleving raakt, en je weet dit te vertalen naar het werkveld.
Concreet breng je mee:

  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding.
  • Kennis en ervaring binnen het werkveld belastingen, of de bereidheid je dit eigen te maken.
  • Ervaring met leidinggeven en het aansturen van team. Als je dit niet hebt, maar wel ervaring hebt binnen het vakgebied en gedreven bent de stap te zetten, horen we ook graag van je.

Als je meer wilt weten

Heb je vragen over de inhoud van de functie? Bel met Martine Roest, afdelingsmanager belastingen, via telefoonnummer 033 469 5333 of 06 2119 1141.

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een Whatsapp sturen naar Martine Jonkers, recruitmentmedewerker, via telefoonnummer 06 3931 9398.

Zo kun je reageren

We horen graag van je! Door op 'Solliciteren' te klikken, kun je ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae doorgeven.

We sluiten de wervingsprocedure zodra we de juiste match gevonden hebben.

Een assessment is onderdeel van deze selectieprocedure.

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. We willen een werkomgeving bieden waar je het beste uit jezelf kunt halen en waar ruimte is voor verschillen. Want juist diversiteit brengt ons bij betere oplossingen voor de opgaven waar we voor staan. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent, ongeacht waar je bent geboren, van wie je houdt of waar je in gelooft. En als je een (arbeids)beperking hebt, dan kijken we samen wat er mogelijk is en wat jij nodig hebt om je werk goed te kunnen doen.