Handhaver openbare ruimte (BOA) (32 – 36 uur)

Over de vacature

Sluitingsdatum
Bij de juiste match

Wil jij werken in een flexibel en jong team? Wil jij onze ogen en oren in de stad zijn en je inzetten voor een veilige en prettige leefomgeving?
Als handhaver werk je samen met je collega casemanager en de bouwinspecteur van je wijk aan de veiligheid en leefbaarheid. Je houdt tijdens wisselende diensten in duo's toezicht in een wijk. Iedereen wil fijn wonen in een veilige stad, dat staat voorop en daar werk jij aan mee. Een afwisselende en altijd verrassende baan waarin je veel zelfstandig handelt, maar er niet alleen voor staat.

Jouw rol

Je bent het aanspreekpunt voor inwoners op straat, staat hen te woord en helpt hen bij vragen en problemen. Hiermee voorkom je kleine criminaliteit, alledaagse ergernissen en andere vormen van overlast en overtredingen.

  • Je weet wat werkt en wanneer, en je kunt op de juiste manier handelen.
  • Je ziet erop toe dat wetgeving (bijvoorbeeld de Wegenverkeerswet, APV en Afvalstoffenverordening) wordt nageleefd.
  • Je hebt een signalerende rol en je zorgt voor een sterke verbinding met interne en externe partners, zoals bijvoorbeeld de wijkagent.
  • Je gaat aan het werk met meldingen of klachten die bij de gemeente binnenkomen. Als dat nodig is, schakel je andere instanties in.
  • Je deelt ook informatie met collega's en externe partners. Dit is een belangrijk onderdeel van de functie.

Hier ga je werken

Amersfoort trekt veel bezoekers door gezellige evenementen en een levendige horeca. We scoren hoog op allerlei lijstjes als het gaat om aantrekkelijke steden.
Amersfoort is een stad met ruim 160.000 inwoners, waar historie en vernieuwing hand in hand gaan. Een groeiende stad, die zich in hoog tempo ontwikkelt. Een stad vol duurzame en sociale initiatieven, waarin iedereen mee kan doen. In 2023 leverde dat ons zelfs de internationale titel European City of the Year op. Zo'n 1.500 collega's zorgen dat Amersfoort een geweldige stad blijft om in te wonen, werken en leven. Dat doen we samen met de stad: met inwoners, ondernemers, vrijwilligers en partners. Collega's waarderen de positieve, resultaatgerichte en collegiale werksfeer: we doen het samen. Daarbij krijg je alle ruimte om jouw functie en ontwikkeling zelf vorm te geven.
Bij de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) werken 30 handhavers in een prettige sfeer samen.

Dit bieden we jou

Werk dat er echt toe doet: hier kun je verschil maken voor de stad. Bij Gemeente Amersfoort werk je in een compacte organisatie aan grote opgaven. We bieden alle ruimte om je talenten verder te ontwikkelen en te investeren in je groei. Je krijgt vertrouwen en verantwoordelijkheid, in een organisatie die veel van je vraagt maar ook veel mogelijk maakt. Een ervaren handhaver kan bij ons wijkverantwoordelijke worden.
Je kunt rekenen op:

  • Een salaris van maximaal € 3.813,- bruto per maand (schaal 7 van de cao Gemeenten) op basis van een 36-urige werkweek.
  • Onregelmatigheidstoeslagen
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% als aanvulling op je salaris. Hiermee kies je zelf voor extra geld, meer verlofuren, fiscaal voordeel op een deel van de kosten voor je sportschool of andere voordelen.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van met zicht op een vast contract.
  • Een mobiele telefoon, laptop en databundel.
  • Een volledige ov-reiskostenvergoeding voor je woon-werkverkeer (2e klas) of een fietsregeling.
  • Alle ruimte voor jouw ontwikkeling: we werken vanuit talent met jouw persoonlijke talentprofiel (CliftonStrengths) en je kunt rekenen op een uitgebreid opleidingsaanbod, een coachpool, een inwerkbuddy en goede doorgroeimogelijkheden.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder 194,4 verlofuren (op basis van een 36-urige werkweek), een thuiswerk- en internetvergoeding, een goede pensioenregeling en 50% betaald ouderschaps- en zorgverlof.
Dit breng je mee

Je kunt mensen inschatten, je in hen verplaatsen en overziet situaties. Je voelt je verantwoordelijk en neemt de regie, praktisch en dienstverlenend. Wij zoeken een handhaver met werkervaring.

  • Je hebt mbo-niveau, kennis van wet- en regelgeving voor de openbare ruimte en een geldig BOA- en RTGB-3 certificaat.
  • Het is een pluspunt als je ervaring hebt als handhaver met werken in de horeca en als je beschikt over het certificaat Alcoholwet (of bereid bent dit te halen).
  • Een waarschuwend gesprek is voor jou net zo makkelijk als het uitvoeren van lik-op-stukbeleid.
  • Je hebt een klantgerichte instelling en zoekt graag naar een duurzame oplossing.
  • Je kunt helder uitleg geven om begrip te kweken en schrikt niet van weerstand bij inwoners.
  • Je werkt actief samen binnen het team.

Als je meer wil weten

Heb je vragen over de inhoud van de functie? Bel met Ernst-Jan Scheffer, Teammanager Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH), via telefoonnummer 033 469 57 75.
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen of een Whatsapp sturen naar Cathy Cats, Recruitment medewerker, telefoonnummer 06 4117 4202.

Zo kun je reageren

We horen graag van je! Klik op 'Solliciteren' en geef ons je contactgegevens, motivatiebrief en curriculum vitae door.

We sluiten de wervingsprocedure zodra we de juiste match gevonden hebben.

Voel je thuis in Amersfoort, je bent welkom zoals je bent. We willen een werkomgeving bieden waar je het beste uit jezelf kunt halen en waar ruimte is voor verschillen. Want juist diversiteit brengt ons bij betere oplossingen voor de opgaven waar we voor staan. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent, ongeacht waar je bent geboren, van wie je houdt of waar je in gelooft. En als je een (arbeids)beperking hebt, dan kijken we samen wat er mogelijk is en wat jij nodig hebt om je werk goed te kunnen doen. Lees meer over jezelf zijn bij Gemeente Amersfoort.