Openingstijden Burgerzaken
Bij de afdeling Burgerzaken regel je documenten zoals een paspoort of rijbewijs. En je geeft een verandering in je leven door, zoals een huwelijk, geboorte of verhuizing. Je kunt alleen op afspraak terecht bij de balie van Burgerzaken.
Afspraak maken
Je kunt alleen op afspraak terecht bij de balie van Burgerzaken. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 16.45 uur en op donderdag van 17.00 tot 20.00 uur.
Ook het afhalen van een ID-kaart, paspoort of rijbewijs kan alleen op afspraak. Kijk voor meer informatie bij Afspraak maken met Burgerzaken.
Wil je een geplande afspraak bij Burgerzaken afzeggen of wijzigen? Gebruik dan de link uit je bevestigingsmail, bel met 14 033, of stuur een e-mail naar burgerzaken@amersfoort.nl.
Sluitingsdata Burgerzaken 2023
Op de volgende dagen is Burgerzaken gesloten:
- maandag 10 april (2e Paasdag)
- donderdag 27 april (Koningsdag)
- donderdag 4 mei vanaf 17.00 uur (Dodenherdenking)
- donderdag 18 mei (Hemelvaartsdag
- maandag 29 mei (2e Pinksterdag)
- dinsdag 5 december (vanaf 16.00 uur)
- maandag 25 december (1e Kerstdag)
- dinsdag 26 december (2e Kerstdag)
- maandag 1 januari 2024 (Nieuwjaarsdag)
Bellen met Burgerzaken
De afdeling Burgerzaken is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur via telefoonnummer 14 033. Vanuit het buitenland bel je met telefoonnummer 0031 33 469 5111.
Postadres
Postbus 4000
3800 EA Amersfoort
Bezoekadres
Stadhuisplein 1
3811 LM Amersfoort
Steunpunt (Rijks)belastingdienst
Voor vragen over je belastingzaken of toeslagen kun je langskomen bij het steunpunt in de centrale hal van het stadhuis. Bel voor een afspraak met de BelastingTelefoon: 0800 0543. Kijk voor meer informatie op de website van de Belastingdienst.