Openingstijden Burgerzaken
Algemeen
Bij de afdeling Burgerzaken regel je documenten zoals een paspoort of rijbewijs. En je geeft een verandering in je leven door, zoals een huwelijk, geboorte of verhuizing. Je kunt alleen met een afspraak terecht bij de balie van Burgerzaken.
Afspraak maken
Je kunt een afspraak maken bij Burgerzaken (de afspraak is aan de balie in het stadhuis):
- van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 16.45 uur
- en op donderdagavond van 17.00 tot 20.00 uur
Ook het afhalen van een ID-kaart, paspoort of rijbewijs kan alleen met een afspraak. Kijk voor meer informatie bij Afspraak maken met Burgerzaken.
Heb je een afspraak bij Burgerzaken staan en wil je die afzeggen of veranderen? Gebruik dan de link uit je bevestigingsmail, bel met 14 033, of stuur een e-mail naar burgerzaken@amersfoort.nl.
Sluitingsdata Burgerzaken 2024 en 2025
Op de volgende dagen is Burgerzaken gesloten:
- woensdag 25 december 2024 (1e Kerstdag)
- donderdag 26 december 2024 (2e Kerstdag)
- woensdag 1 januari 2025 (Nieuwjaarsdag)
- maandag 21 april 2025 (2e paasdag)
- donderdag 29 mei 2025 (Hemelvaartsdag)
- maandag 9 juni 2025 (2e pinksterdag)
- donderdag 25 december 2025 (1e Kerstdag)
- vrijdag 26 december 2025 (2e Kerstdag)
Bellen met Burgerzaken
De afdeling Burgerzaken is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur via telefoonnummer 14 033. Vanuit het buitenland bel je met telefoonnummer 0031 33 469 5111.
Postadres
Postbus 4000
3800 EA Amersfoort
Bezoekadres
Stadhuisplein 1
3811 LM Amersfoort
Steunpunt (Rijks)belastingdienst
Voor vragen over je belastingzaken of toeslagen kun je langskomen bij het steunpunt in de centrale hal van het stadhuis. Bel voor een afspraak met de BelastingTelefoon: 0800 0543. Kijk voor meer informatie op de website van de Belastingdienst.