Vernieuwing scholen Soesterkwartier
Algemeen
De drie scholen in het Soesterkwartier – PCB ’t Anker, OBS De Magneet en KBS De Kubus – worden vernieuwd. Dit hoort bij het plan uit 2019 waarin de gemeente en schoolbesturen samen in 40 jaar alle 100 schoolgebouwen in Amersfoort willen vernieuwen, wijk voor wijk. De drie scholen zijn oud, voldoen niet meer aan de moderne eisen en moeten klaar zijn voor meer leerlingen. Adviesbureau Draaijer begeleidt de drie schoolbesturen met de vernieuwing van de scholen.
Wat jij vindt
Scholen zijn belangrijk voor de buurt. De gemeente en de schoolbesturen willen moderne, duurzame scholen bouwen waar kinderen zich goed kunnen ontwikkelen. Jouw mening helpt daarbij. Daarom nodigen we je uit voor een startbijeenkomst om de plannen te bespreken en jouw ideeën te horen.
Bijeenkomst 23 april
Er is een bijeenkomst op woensdag 23 april 2025 van 19.30 tot 21.00 uur in de Emmaüskerk, Noordewierweg 131, in Amersfoort.
Draaijer verzorgt de avond met een korte presentatie om 19.30 uur. Daarna kun je per school informatie krijgen en dingen waar je mee zit delen. Aanmelden is niet nodig. Na de avond staat de gedeelde informatie op www.amersfoort.nl/scholensoesterkwartier en is reageren mogelijk via scholensoesterkwartier@draaijerpartners.nl tot en met 6 mei 2025.
Vervolg
Na de inloopavond neemt Draaijer jouw wensen mee en beginnen we per school met de ontwerpfase. In deze fase kun je meedenken via informatiebijeenkomsten die Draaijer en de schoolbesturen per school organiseren. Na het vaststellen van het definitief ontwerp vraagt Draaijer een omgevingsvergunning aan. Dat is de toestemming van de gemeente om iets te bouwen of verbouwen. Zodra de vergunning definitief is, starten de werkzaamheden.
Meedoen
Het niveau om mee te praten is 'raadplegen'. Dat betekent dat we buurtbewoners om ideeën en meningen vragen. Die gebruiken we om het plan beter te maken, maar ze zijn niet bindend.
Contact
Heb je vragen? Stuur een e-mail naar Simon de Ruig van Draaijer via scholensoesterkwartier@draaijerpartners.nl.