Subsidie fixteams en advies

Algemeen

Een subsidie voor initiatieven in Kruiskamp-De Koppel-Schothorst Zuid-Binnenstad en Liendert-Rustenburg om inwoners te helpen met energiebesparing en advies. De subsidie is voor een stichting, coöperatie of andere maatschappelijke organisaties.

Aanvragen

Je kunt de subsidie aanvragen vanaf 1 november 2024 9.00 uur. En gebruik daarbij het invulformulier van het kostenoverzicht

Voorbeeld aanvraagformulier

Wil je voordat je de aanvraag doet eerst weten welke gegevens nodig zijn? Bekijk dan hier een voorbeeld van het aanvraagformulier. Let op: met dit formulier kun je geen subsidie aanvragen.

Waarvoor

Je kunt als initiatief subsidie aanvragen om huishoudens te helpen met kleine energiebesparende maatregelen en advies. Het gaat hierbij om de installatie van kleine energiebesparende maatregelen, zoals tochtstrippen, brievenbusborstel, radiatorfolie en het kitten van kozijnen. 

Ook geef je advies hoe de inwoner energie kan besparen en over de verschillende geldregelingen die er zijn van de gemeente en de rijksoverheid.

Budget

Voor de jaren 2024, 2025 en 2026 is in totaal € 400.000,- subsidie beschikbaar. Je kunt voor maximaal 1 gebied subsidie aanvragen met een maximum van 
€ 200.000,-

Nodig bij je aanvraag

We vragen je om een bestand toe te voegen met een kort en bondig activiteitenplan en een begroting. Daarin beschrijf je het volgende: 

  • de activiteiten waarvoor je subsidie aanvraagt
  • doel, doelgroep en planning van de activiteiten
  • overzicht van de verwachte kosten per activiteit
  • voor welk gebied je subsidie aanvraagt
  • hoe je samenwerkt met andere initiatieven
  • welke ervaring je hebt met het begeleiden van mensen in de vorm van vrijwilligers-, stage- of werkervaringsplaatsen
  • Als je vrijwilligersvergoeding aanvraagt: het aantal vrijwilligers dat je inzet en de uren waarvoor de vrijwilligersvergoeding wordt aangevraagd
  • Als je  loonkosten aanvraagt: het aantal betaalde krachten, het uurtarief en het aantal uren waarvoor je de loonkosten aanvraagt

Zorg dat je het KvK-nummer, vestigingsnummer, kopie van oprichtingsakte of statuten, jaarverslag, adresgegevens en bankrekeningnummer van je organisatie beschikbaar hebt voor je gaat aanvragen.

Wet- en regelgeving

Contact

Heb je vragen? Stuur dan een e-mail naar samenduurzaam@amersfoort.nl of bel met het Klantcontactcentrum 14 033.